Monday, March 8, 2010

Duri Di Cabut, Permata Sedang Di Nilai...

Alhamdulillah kerana satu keputusan yang sangat penting dalam perjuangan telah diumumkan oleh pimpinan atasan Pakatan Rakyat apabila mereka sebulat suara memecat seorang anggota parlimen yang "lebih ISLAM" dari orang lain. Dengan tindakan berani yang dilaksanakan oleh pimpinan Pakatan Rakyat ini, maka tercabutlah satu lagi selumbar dalam perjuangan yang sebelum ini telah kita lihat beberapa orang "gugur" terkulai disebabkan desakan hidup untuk tak mampu berjuang kerana prinsip melainkan amarah. Sememangnya dalam kita mempertahankan sesuatu yang bernilai, akan hadir bersama-sama kita untuk kononnya mendukungi perjuangan kita walhal mereka adalah golongan opportunis yang melihat untuk beroleh kenikmatan sementara di dalam perjuangan. Apa yang penting bagi kita dalam jamaah, kita takkan berburuk sangka kepada mana-mana individu yang ingin menyertai kita walaupun mereka adalah golongan yang suatu ketika pernah memperlekehkan jamaah kita. Lihat di sini.

Perkara ini yang terjadi ke atas seorang katak dari Pasir Mas apabila dia diberikan laluan oleh penyandang parlimen tersebut iaitu Ustaz Ismail Noh dengan bertanding dalam pilihanraya umum 2008 lepas atas lambang PAS. Bagi PAS, tidak ada suatu kerugian untuk kami memberikan tempat itu kepada dia walaupun dia sudah melebihkan pemerintah walaupun dia dalam suatu kenyataan umum pernah mencaci golongan Ulama' dengan perkataan H*R** J***H. Agak rugi penulis apabila tidak dapat mencari kandungan ucapan tersebut kerana tidak mengambil pusing pada ketika itu pada kandungan ucapan tak bertamadun seperti itu. Setelah tersedar akan keterlanjuran katak itu, ianya sudah terlewat kerana vcd itu sudah tidak jumpa dicari. Begitu juga yang terjadi ke atas katak dari Bagan Serai kerana telah menghampakan harapan oleh mantan pesuruhjaya PAS Perak apabila bertindak mengkhianati perjuangan Ustaz Ahmad Awang sehingga sanggup mengiktiraf bahawa mengundi kepada katak ini, bererti mereka seperti mengundi Ustaz Ahmad Awang. Begitu besar kepercayaan Ustaz Ahmad Awang kepada si katak ini namun dikhianati.

Akan tetapi kami dari Pakatan Rakyat tidak pernah menganggap peluang yang didatangkan ALLAH kepada golongan opportunis ini sebagai satu kerugian. Ini sebenarnya akan lebih mencakna pemikiran kami untuk lebih berwaspada dalam memilih calon untuk diamanahkan menjaga kepentingan rakyat jelata. Sebagaimana yang pernah penulis menukilkan mengenai kesanggupan Wira Gua Musang untuk bersama ribuan rakyat Kelantan bagi menuntut royalti diberikan kepada kerajaan negeri Kelantan, ianya adalah bukan tuntutan dari PAS untuk mempolitikkan isu ini sehingga mengheret anggota parlimen tersebut tetapi atas kesedaran terhadap sensitiviti dan hak setiap individu dalam memperjuangkan sesuatu yang benar. Sesungguhnya orang seperti Wira Gua Musang ini lah yang sangat diperlukan dalam perjuangan kerana dia tidak menyebelahi Pakatan Rakyat kerana emosi tetapi atas sikap rasional. Dan berita yang sedang dimaklumkan kepada mengenai pendirian Wira Gua Musang ini adalah sesuatu yang menggembirakan. Kita tunggu dan lihat apa yang akan berlaku dalam sedikit masa mendatang. Semoga ALLAH melimpahkan rahmat-Nya ke atas pejuang-pejuang sekalian.

ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!

No comments:

Post a Comment