Wednesday, March 10, 2010

Mampukah Mat Bagan Serai Menghadapi Marathon Solat Hajat???

Menjelang Sabtu ini, seorang 'katak' yang dilaporkan berkeliaran di sekitar Bagan Serai akan menghadapi solat hajat secara marathon selama 7 hari kerana tindakan 'katak' ini yang mengkhianati perjuangan serta jerih perih segerombolan bala tentera dari PAS yang ingin menghantar 'katak' ini ke parlimen mewakili pengundi. Walaupun dalam kenyataan sebelum ini menunjukkan bahawa katak ini tidak akan menyokong pemerintah zalim (itupun sebaran hanya melalui SMS), ianya masih belum cukup untuk memuaskan hati kalangan mereka yang bertungkus lumus mempertahankan 'katak' ini dalam pilihanraya lalu terutamanya Ustaz Ahmad Awang. Lihat di sini.

Bagi penulis, memang memadailah tindakan yang diambil oleh PAS Perak untuk mengadakan marathon solat hajat ke atas 'katak' ini walaupun penulis tidak terlibat secara langsung untuk mengenali dan mempertahankan 'katak' ini. Ini adalah kerana mandat yang diperolehi oleh 'katak' ini adalah kerana pengaruh dan keterbukaan dari Ustaz Ahmad Awang untuk menerima dia masuk ke dalam perjuangan. Haruslah kita ingat di sini bahawa kita tidak pernah mengamalkan politik dendam bahkan Ustaz Ahmad Awang sendiri sudah memberikan dia suatu tempoh yang memadai untuk dia mengubah pendirian selama 7 hari. Namun maklumbalas yang diperolehi dari Ustaz Ahmad Awang adalah tidak memberangsangkan dari 'katak' tersebut. Lihat di sini.

Menurut Ustaz Ahmad Awang, solat hajat yang akan dilaksanakan oleh pendukung-pendukung PAS sekitar kawasan Bagan Serai adalah berpusat di pusat pengajian agama yang diasaskan sendiri olehnya iaitu di Balai Kuliah Tasawwur Islam berdekatan dengan Semanggul. Ini adalah kerana di situlah tempat dimana mula-mula 'katak' ini diperkenalkan kepada pengundi kawasan Bagan Serai. Sambil menjangkakan seramai 600 orang anak muridnya akan menyertai pimpinan solat hajat itu, penyokong PAS dari kawasan berhampiran seperti Kuala Kangsar dan Parit Buntar juga akan menghadiri program tersebut bagi meneruskan tekanan buat 'katak-katak' yang berkeliaran seluruh negara.

Semoga 'katak-katak' ini akan ditunjuki oleh ALLAH akan akibat dari tindakan terlanjur mereka dalam mengkhianati jentera-jentera pejuang agama ALLAH supaya ianya tidak berulang. Sama-samalah kita mengimarahkan program menjernihkan perjuangan dengan turut serta dalam mengadakan solat hajat di serata pelusuk tanahair bagi kita menyingkirkan sikap opportunis di kalangan pemimpin yang kita lantik.

ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!

No comments:

Post a Comment