Monday, March 22, 2010

Raja Lalang Sudah Hilang Akal...

Sebentar tadi penulis telah mengalami mimpi ngeri apabila dengan tak semena-mena telah terlihat pada dakyah pemikiran palsu serta doktrin menyesatkan pada jam 1330. Tujuan penulis hanyalah untuk mengetahui keputusan perlawanan bolasepak yang membabitkan musuh buyutan Real Madrid iaitu Barcelona. Bagaimanapun sementara menunggu laporan sukan terbabit, sengaja penulis mengikuti dakyah palsu tersebut untuk dijadikkan sebagai pendinding supaya tidak terjebak dalam kancah pemalsuan yang disampaikan.

Apa yang menjadikan pandangan penulis tergamam seketika adalah apabila paparan mengenai sidang Dewan Rakyat dilintaskan melalui kacamata televisyen. Pada ketika itu, penulis agak hairan dengan keletah seorang Raja Lalang @ Raja Katak dengan tindakan dia yang seolah-olah sudah hilang kewarasan akal dan pertimbangan lantas melemparkan beberapa helai kertas berwarna hijau itu. Maka terdetiklah dalam lubuk sanubari penulis bahawa adakah Raja Lalang ini benar-benar seorang pembela meLAYU sejati seperti yang dicanangkannya sebelum dari itu? Jika benar dia seorang pembela meLAYU sejati, apakah tindak-tanduknya itu akan melambangkan ketaksopanan meLAYU terhadap masyarakat lain? Tidakkah ini akan memberikan impak yang besar terhadap masyarakat lain bahawa 'pejuang meLAYU sejati' boleh mengeluarkan kata-kata kesat sehingga sanggup menggunakan perkataan H*R** J***H kepada golongan ulama'?

Malang sungguh penulis lihat pada Raja Lalang ini kerana walaupun mendapat sokongan padu daripada anggota parlimen Bebas lain, dia masih tak reti bahawa jawatan Ketua Pembangkang adalah disandang oleh pejuang Permatang Pauh yang mewakili Pakatan Rakyat dan bukannya dari Bebas. Jika dia ingin mengampu pemerintah zalim, dia sebenarnya tidak mampu mengikut garis panduan yang disyaratkan oleh pemerintah kerana dalam teks yang dikarang mereka sambil dibacakan sahaja oleh Yang Di-Pertuan Agung menetapkan supaya anggota parlimen menjaga adab dan akhlak dalam membahas usul yang dibentangkan. Ternyata Raja Lalang sudah gagal dalam menepati KPI yang disyaratkan oleh pemerintah zalim untuk mengampu mereka. Wallahua'lam.

ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!

No comments:

Post a Comment