Monday, March 22, 2010

Pekembar Pasir Puteh Tidak Adil...

Satu perkara yang sedikit membingungkan penulis mengenai parti kebangsaan paling berpengaruh dalam menyebarbiakkan dakyah pemikiran sempit terhadap rakyat Malaysia iaitu apabila sebuah dari bahagiannya telah mengemukakan satu surat bantahan kepada anggota parlimennya dari Gua Musang berhubung dengan keterbukaan Wira Gua Musang ini untuk mendukung aspirasi tuntutan royalti minyak kepada Kelantan. Dalam surat bantahan itu dinyatakan bahawa ketua bahagian tersebut telah meluahkan rasa kecewanya kepada Wira Gua Musang kerana prinsip yang ditonjolkan oleh beliau adalah bercanggah dengan pendirian pemerintah zalim di peringkat pusat. Ini adalah berhubung dengan keputusan Wira Gua Musang yang menghadiri sebuah program penerangan yang dianjurkan oleh kerajaan negeri berhubung dengan tuntutan royalti tersebut. Difahamkan bahawa surat bantahan itu juga telah dipanjangkan oleh dewa tertingginya dan makhluk paling atas dalam koloninya di peringkat negeri. Lihat di sini.

Anehnya, apabila sejumlah 3 orang ahli pembangkang Dewan Undangan Negeri Kelantan mengundi untuk menyokong usul berhubung tuntutan royalti ini dibawa ke mahkamah tidak ada pula yang ingin mengambil tindakan terhadap mereka termasuk ketua pembangkang. Apakah mereka ini adanya imuniti dari sebarang tindakan di peringkat negeri mahupun pusat? Tidakkah mereka juga sudah melanggar KPI yang disyaratkan untuk membela pemerintah zalim pada peringkat pusat? Ataukah pemerintah zalim beranggapan bahawa prospek mereka untuk terus dipilih rakyat dalam menjayakan misi yang tidak diredhai ALLAH iaitu menawan Kelantan, maka dengan itu mereka tidak dihadapkan ke jawatankuasa disiplin? Lihat di sini.

Namun begitu, penulis berkeyakinan bahawa surat bantahan terhadap Wira Gua Musang yang dipanjangkan ke dewa tertinggi koloninya itu tidak akan ke mana-mana kerana sudah beberapa kali kononnya mereka ingin menghadapkan yang berkenaan ke jawatankuasa disiplin tetapi hasilnya tetap tak berubah. Kecenderungan Wira Gua Musang untuk berjuang bersama rakyat Kelantan seluruhnya bagi mendapatkan tuntutan royalti adalah disanjung tinggi walaupun kapalnya berbeza. Tidak sesekali penulis ingin menggadaikan dukungan penulis terhadap perjuangan Parti ISLAM SeMalaysia, tetapi apa yang ditampilkan oleh Wira Gua Musang ini adalah bertepatan dengan slogan ISLAM, Adil Untuk Semua.

ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!
ROYALTI UNTUK KELANTAN !!!

No comments:

Post a Comment