Thursday, November 19, 2009

24 Tahun Kekejaman Pemerintah Terhadap MEMALI...... Apa Kesannya Kepada Kita??


Pada setiap tarikh 19 November, pastinya kita tidak akan melupakan satu peristiwa yang bersejarah pernah berlaku dalam negara kita. Dalam kita memperhitungkan kekejaman yang dilakukan oleh mantan Perdana Menteri Thaksin dan tenteranya yang bersifat kejam terhadap penduduk ISLAM di Tak Bai, peristiwa di sebuah perkampungan bernama MEMALI adalah perlu diambilkira sebelum melabel orang lain sebagai kejam. Apakah perlu kita menuding jari kepada negara jiran sedangkan di negara kita sendiri pernah berlakunya kerakusan pemerintah untuk terus berkuasa dengan membantai sebuah kampung yang mahukan undang-undang ISLAM didaulatkan di negara sendiri? Apakah dengan hanya berbekalkan penduduk sebuah perkampungan yang terpencil seperti itu mampu untuk menumbangkan pemerintahan ala zionis yang ditadbir sekarang? Jika tak mampu, di mana rasionalnya pemerintah mengarahkan supaya seluruh kampung tersebut diganyang sekonyongnya oleh penguasa? Dan jika mampu sekalipun, apakah tidak cara lain yang lebih berhemah boleh digunakan sebagai pendekatan untuk memujuk penduduk kampung tersebut berunding secara ilmiah? Dan apakah dengan cara menggunakan kekerasan sedekimian akan menyelesaikan segala masalah berkaitan kebangkitan pejuang ISLAM di muka bumi ALLAH?


Terlalu banyak persoalan yang bermain di minda penulis apabila mula diperkenalkan dengan penceritaan mengenai peristiwa pembantaian pemerintah zalim ala zionis dari MEMALI disampaikan oleh Allahyarham Mantan Presiden Ustaz Fazdil Mohd Noor. Namun sehingga kini segala persoalan itu masih belum menemui jawapan yang memuaskan hati rata-rata pendukung ISLAM di Malaysia ini terutamanya penduduk Baling. Akan tetapi selepas penulis melazimkan diri untuk membaca mengenai sirah-sirah perjuangan ISLAM terdahulu, sedikit sebanyak hati penulis merasa tenteram dengan perjuangan yang dipertontonkan kepada kita oleh Asy-Syahid Ustaz Ibrahim Mahmud @ Libya serta penduduk MEMALI. Perkara ini diperkuatkan lagi selepas penulis bersama saudara lelaki yang lain menziarahi sendiri pusara 14 orang syuhada MEMALI di Parit Panjang pada 1 Muharam 1430 lalu dan yakinlah penulis bahawa doktrin yang disebarkan oleh pemerintah terhadap mereka melalui lidah-lidah pengampu berbentuk elektronik dan penulisan akhbar adalah dakyah jahat bertujuan untuk menghancurkan semangat JIHAD di hati-hati kita semua.


Cukup memalukan apabila mereka boleh melontarkan apa sahaja pertuduhan terhadap SYUHADA ini sedangkan apabila kita meminta penjelasan lanjut mengenai apakah kenyataan yang diluahkan oleh Asy-Syahid Ustaz Ibrahim Libya yang disifatkan sebagai mengundang subversif terhadap negara, mereka tidak pula menyatakannya malahan melarang kita dari bertanya lanjut. Apakah ini yang dikatakan kerajaan yang telus atau transparency goverment yang diuar-uarkan oleh mereka diserata dunia? Kerajaan telus bagaimana yang dipersembahkan mereka itu? Sedangkan melihat kepada indeks rasuah sendiri pun kita semakin tercicir saban tahun, inikan pula dalam menyampaikan maklumat yang tepat kepada rakyatnya. Nyata sekali apabila mereka sudah ketandusan idea untuk terus membohongi rakyat mengenai MEMALI, mereka telah memerintahkan untuk kita rakyat tidak dibicarakan lagi mengenai MEMALI malahan hari untuk memperingati MEMALI yang biasanya diadakan setiap tahun juga diarahkan untuk dimansuhkan. Sungguh memalukan apabila seorang perancang kejahatan yang bersifat ala zionis tidak sanggup untuk berdepan dengan segala persoalan yang membabitkan tindakan zalim tersebut dari rakyatnya. MAHA BENAR lah janji ALLAH bahawa manusia merancang, ALLAH juga merancang tetapi sebaik-baik perancang adalah ALLAHU RABBI. Ternyata ALLAH telah mengelukan lidah mereka dari terus mendakyah SYUHADA yang dijemput ALLAH pada peristiwa MEMALI yang bersejarah. Semoga ALLAH merahmati seluruh individu yang terlibat secara langsung atau tak langsung mendukungi perjuangan ISLAM di MEMALI pada 19 November 1985. Al-Fatihah juga kita panjangkan kepada SYUHADA.

ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!

ALLAHUAKHBAR !!!

TEGAKKAN SEMANGAT MEMALI DALAM DIRI !!!

JAHANAM ISA !!!

DARI HIDUP BERCERMINKAN BANGKAI, LEBIH BAIK MATI BERKANDUNGKAN TANAH !!!

TUMBANGKAN PEMERINTAH ZALIM !!!

JAHANAM ZIONIS DAN TELUNJUK ZIONIS !!!

No comments:

Post a Comment