Monday, November 9, 2009

Agensi Luahan Perasaan???

Nampaknya beberapa hari kebelakangan ini, penulis tak habis-habis dikunjungi dengan pelbagai luahan perasaan dari beberapa kenalan di laman sosial. Penulis sendiri tidak mengerti apa sebenarnya tujuan mereka meluahkan perasaan kepada penulis sedangkan ianya tidak pernah diungkit oleh penulis. Macam-macam masalah mereka telah dibangkitkan kepada penulis sehinggakan profil ibrahim libya yang digunakan penulis adalah seperti sebuah agensi perunding masalah atau luahan perasaan. Akan tetapi, luahan mereka tak pernah diabaikan penulis. Agaknya kaedah psikologi yang dimainkan oleh penulis telah mendesak mereka untuk menceritakan masalah mereka walaupun penulis tidak pernah bertanyakan mereka secara langsung.

Sebenarnya penulis tak memandang luahan perasaan mereka sebagai bebanan untuk penulis. Jadi kepada mana pengunjung yang pernah meluahkan perasaan mereka kepada penulis, janganlah merasa bahawa anda telah melakukan kesilapan dengan tindakan tersebut. Ia sebenarnya adalah satu perkongsian yang baik demi mengangkat martabat diri kita ke arah yang diredhai ALLAH. Sesungguhnya ukhuwah yang terbina atas nama ISLAM adalah menuju ke syurga ALLAH. Walaupun penulis tidak belajar tinggi, tetapi penulis akan tetap mencuba untuk mengurangkan masalah yang dihadapi oleh mereka berdasarkan pengalaman yang sekelumit di samping kata-kata semangat yang pernah ditiupkan ke jiwa penulis melalui ucapan-ucapan dari ustaz kesayangan penulis. Penulis memandang rapat masalah mereka kerana tak mustahil masalah yang dihadapi mereka itu akan berpindah ke orang-orang terdekat dengan penulis hatta kepada penulis sendiri. Sekurang-kurangnya apabila masalah itu terjadi kepada kami, penyelesaian kepada masalah itu sudah dapat dihidu dan bayangannya juga sudah boleh dijangka.

Ucapan terima kasih penulis kepada kalian semua yang sedia untuk berkongsi masalah dengan penulis. Semoga ALLAH memandang ia sebagai satu lambang pengukuhan ikatan ukhuwah ISLAMIYYAH.

ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!

No comments:

Post a Comment