Thursday, April 29, 2010

Senator Mat Opportunis?????

Barangkali pemerintah pusat sudah kehilangan akal atau kewarasan akal apabila mereka bertindak melantik seorang bekas ketua buangan Angkatan Muda Keadilan sebagai wakil mereka dalam persidangan Dewan Negara. Alangkah dangkalnya pemikiran tangan-tangan yang melantik Mat Opportunis ini kerana walaupun sudah lama meninggalkan majikannya iaitu Parti Keadilan Rakyat sekian lama, namun gerak pertuturan yang dilontarkan saling tak tumpah dengan ikon reformasi dalam negara. Apakah dengan 'kehilangan' yang benar-benar dirasai oleh pendukung aspirasi DS Anwar Ibrahim semasa beliau berkuasa, masih merindui perbahasan seumpama DS Anwar sehingga sanggup melantik seorang yang keseluruhannya tidak diketahui. Lihat disini.

Harus diingat bahawa Mat Opportunis ini menyerahkan borang untuk menyertai parti paksi kezaliman sejurus selepas MAHAzalim meninggalkan sementara parti berkenaan. Secara analisis sendiri, penulis beranggapan bahawa kemasukkan Mat Opportunis ke dalam paksi kezaliman masa itu adalah untuk mendakwa MAHAzalim berhubung pelbagai salahguna kuasa dan penyelewengan yang dilakukan oleh MAHAzalim sepanjang berkuasa. Namun sangkaan penulis adalah meleset sama sekali apabila melihat baculnya Mat Opportunis ini untuk mengadukan bukti-bukti yang digembar-gemburkan semasa berada dalam PKR itu, langsung tidak dipedulikan untuk didakwa.

Nyata sekali Mat Opportunis ini berjaya memainkan peranan beliau untuk menjadi balaci bacul berselindung di sebalik kewangan melimpah ruah tajaan pemerintah zalim. Kemunculan Mat Opportunis dalam merata siri program penerangan telah menarik minat beberapa akhbar lidah biawak pemerintah sehinggakan mampu menghiasi tajuk utama yang kononnya meminta maaf kepada seluruh rakyat lantaran keceluparan dia membela DS Anwar.

Woiiii, Mat Opportunis !!!!
Kamu membela DS Anwar kerana apa?
Apakah kamu membela DS Anwar pada waktu itu kerana kamu berasa simpati dengan nasibnya?
Ataukah kamu membela DS Anwar kerana untuk memikat hati Nurul Izzah?
Ataukah kamu membela DS Anwar kerana ingin beroleh projek untung jutaan ringgit sebagaimana ianya dihalalkan ketika berada dalam parti paksi kezaliman?
Ataukah kamu membela DS Anwar kerana merasakan bahawa apa yang berlaku itu adalah zalim?
Kenapa kamu tidak spesifikkan sahaja permohonan maaf kamu ke atas orang-orang yang terlibat dalam konspirasi 1998 itu?

Sujud sahaja kamu di atas kuburan penulis buku fitnah 50 Dalil, hakim gula-gula Hacks, Ketua Polis yang MAHAsamseng, seorang Umi yang tidak layak bergelar ibu, pendakwa raya 4 tahil dan Ketua Polis yang naik pangkat hanya kerana mengusung tilam ke mahkamah. Apakah kamu sudah lupa yang mahkamah sudah membersihkan DS Anwar dari sebarang pertuduhan yang direkacipta skripnya oleh MAHAzalim pada September 2004? Bukankah dalam dialog MAHAzalim ketika berlangsungnya himpunan tahunan parti paksi kezaliman pada 2001 telah menyebut MeLAYU Mudah Lupa? Apakah kamu sudah termakan sumpahan MAHAzalim dan terus menjadi lupa pada seluruh fakta yang wujud, ataupun kamu dilupakan dengan duit? Terang lagi bersuluh bahawa Mat Opportunis ini sudah menyalahi fitrah sebagai seorang manusia apabila bertindak menyebelahi paksi kezaliman dengan membelakangkan pembebasan DS Anwar oleh pihak judiciari. Oleh itu, Mat Opportunis ini tidak layak diangkat sebagai saksi dalam mana-mana pertuduhan selepas ini kerana haknya itu dengan sendirinya gugur lantaran cenderungnya dia berpaksi kezaliman. Semoga ALLAH masih membuka mata hati beliau untuk kembali dalam perjuangan walaupun terpaksa menelan pahit kerana pembelotannya itu.

ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!

No comments:

Post a Comment