Friday, April 30, 2010

Apabila 2 Orang Gajah Bertelagah, Mangsanya Adalah Rakyat....

Apakah untungnya kepada rakyat jelata apabila melihat bekas 2 orang gajah bergaduh sesama sendiri walaupun mereka berada dalam fikrah yang sama iaitu berasaskan paksi kezaliman? Mereka barsatu pun bukan dari asas memperjuangkan kebenaran dan keadilan malahan sama-sama mengumpul kekayaan untuk diisi dalam kantung sendiri, ada hati pula nak menuding sesama sendiri. Pernah juga mereka bertengkar sehingga memaksa si MAHAzalim bertindak keluar dari barisan kezaliman membiarkan mahaleLAH terkontang kanting seorang diri sambil diampu oleh menaHANTU asal Rembau. Disangkakan bahawa persengketaan mereka akan tamat selepas MAHAzalim kembali menyatu dengan barisan kezaliman sejurus dewa tertinggi dalam pentadbiran negara mengambil alih tampuk dari mahaleLAH, rupanya ianya kembali dihangatkan dengan pendedahan terkini oleh MAHAzalim. Nyata sekali dendam MAHAzalim terhadap mahaleLAH tidak pernah pudar kerana mampu menarik kekayaan yang melimpah ruah dalam tempoh yang singkat sedangkan MAHAzalim memerlukan 22 tahun memerintah sebelum dikecapi kekayaan yang tiada tolok bandingnya. Akhirnya apabila sama-sama sudah tidak punya kuasa, mereka terpaksa menjadi tukun buruk yang jika dijual dengan kiraan timbang pun belum tentu ada yang mahu beli. Lihat disini dan disini.

Beginilah nasib yang akan didapat oleh mana-mana individu yang berkepentingan duniawi semata tanpa memikirkan balasan yang akan diperolehi semasa roh berada di ghargarah kelak. Pada waktu itu barulah kita akan diperlihatkan dengan segala apa yang diperbuatkan sepanjang hidup. Ketika di dunia lagi ALLAH sudah memperlihatkan bahawa pertalian yang mereka bina jika bukan kerana UKHUWAH ISLAMIYYAH, perbalahan yang tidak terbendung akan melanda. Akibat dari ketamakkan dalam mencari kekayaan dan pengaruh dalam negara, akhirnya 2 tukun buruk ini telah menjadi sampah yang tiada nilainya lantaran kezaliman yang disebarbiakkan sepanjang berkuasa. Dahulu nampak seperti seorang yang gah dengan prinsip dan pendirian tetapi apabila tembelang sudah terbongkar, segala yang nampak cantik hanya indah khabar dari rupa.

Wahai MAHAzalim dan mahaleLAH, kembalilah kamu ke tali ISLAM yang MAHA SUCI ini. Betul yang kamu sudah bersara dari arena politik tanahair tetapi akuilah kamu bahawa pentadbiran kamu yang lepas adalah berpaksi pada kezaliman yang diwarisi oleh parti yang didukungi kamu. Tidak perlulah kamu meneruskan tradisi generasi dahulu yang mangkat semuanya dalam parti paksi kezaliman kecuali seorang. Insaflah kamu sebelum sampainya malaikat pencabut nyawa menghampiri kamu. Semoga kamu beroleh keampunan dari ALLAH dengan meninggalkan perjuangan berasaskan kezaliman.

ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!

No comments:

Post a Comment