Friday, May 14, 2010

Akhirnya, Wangsa Maju Juga Menjadi Katak...


Seperti yang sudah diberi gambaran beberapa ketika yang silam, akhirnya anggota yang mewakili kawasa Parlimen Wangsa Maju juga sudah dikelabukan matanya dari melihat kebenaran dan menjadi katak walaupun masih tak setanding dengan raja katak dari Pasir Mas. Sudah lama desas desus mengatakan bahawa pegangan katak ini pada perjuangan tidak kukuh malahan ketika ditanya oleh wartawan sebuah portal pada April lalu mengenai kelompatan dia menjadi bebas, dia hanya mengatakan bahawa wartawan itu lebih mengetahuinya. Tanpa berselindung dengan melontarkan pertuduhan bahawa media baru seperti blog dan portal di alam maya ini sebagai tidak bertanggungjawab, dia mengesahkan bahawa hanya akan bercakap kepada media tertentu bagi mengelakkan lidahnya dari diputarbelitkan. Lihat disini.

Woiii, Katak Wangsa Maju !!!
Apakah kamu juga ingin mengkhianati pejuang-pejuang yang bertugas untuk memenangkan Pakatan Rakyat bagi kerusi itu dalam pilihanraya umum lepas???
Berapa pula bayaran yang kamu dapatkan untuk berpaling tadah dari perjuangan memandangkan kamu sekarang sudah berada dalam senarai akhir untuk mengembalikan kuasa majoriti 2/3 kepada parti pemerintah berpaksi kezaliman???
Apakah kamu sudah tersalah percaturan untuk menyembunyikan kelompatan kamu pada April semata-mata ingin menjadi hero dan memberikan kuasa majoriti 2/3 itu???
Apakah selepas menyaksikan tiadanya lagi anggota parlimen yang bertukar menjadi katak sedangkan duit kamu sudah belanjakan, menyebabkan kamu terpaksa juga melompat walaupun belum mampu memberikan kuasa 2/3 itu???
Ataukah juga kamu sememangnya bersetuju dengan penajaan JUDI halal yang diberikan kepada syarikat yang tidak berjaya di akhirat memandangkan kamu juga taik JUDI???
Apakah kamu yakin bahawa dengan pemergian kamu menyebelahi parti berpaksi kezaliman itu akan melemahkan lagi perjuangan Pakatan Rakyat dalam usaha kami menuju Putrajaya sebagai pemerintah dalam Pilihanraya Umum Ke-13???
Jika Putrajaya berjaya Pakatan Rakyat tawan dalam PRU 13 itu, apakah kamu yakin akan menjadi pembangkang yang kuat waktu itu atau kamu sekadar tempelan sebagaimana sekarang???


Kehadiran katak-katak ini dalam perjuangan sebenarnya adalah sebagai muhasabah untuk kita semua supaya lebih mempercayai janji ALLAH yang memberikan kemenangan kepada Pakatan Rakyat dalam pilihanraya lalu dan ia bukannya atas kekuatan individu dalam menghapuskan kezaliman dalam negara. Mereka hanya boleh berjanji tetapi tak mungkin akan dapat menunaikan janji mereka tanpa pertolongan dari ALLAH jua. Walaupun kerusi untuk Pakatan Rakyat sekarang hanya berkelebihan 1 kerusi dalam penafian parti berpaksi kezaliman membentuk kuasa 2/3 dalam Parlimen, ia adalah sangat penting memandangkan idea mengenai persempadanan semula telah diutarakan kepada pengendali pilihanraya dan bagi mengelak dari terus ditipu seperti di tahun 2004 ia harus ditangguhkan sehingga ketelusan didaulatkan. Semoga ALLAH terus memelihara perjuangan ini dari menerima tohmahan dan kritikan pejuang sendiri sekaligus gelombang menghapuskan kekejaman dan kezaliman dapat dioptimumkan.

ALLAHUAKHBAR !!!
ALLAHUAKHBAR !!!

ALLAHUAKHBAR !!!

No comments:

Post a Comment